niedziela, 24 maja 2009

Podsumowanie całości

Podsumowanie kampanii

W końcu nastąpił moment podsumowania całości kampanii. Teraz możemy przyjrzeć się całości i wynikom kampanii. Na początku chciałbym napisać iż od ostatniego czasu nie nastąpiło wiele zmian. Główną czynnością jaką się zajmowaliśmy było balansowanie stawkami CPC dla poszczególnych słów kluczowych. Zgodnie z naszym planem dążyliśmy do zakończenia kampanii w poniedziałek. Wykorzystaliśmy tego dnie ostatnie środki jakie posiadaliśmy na koncie. Będzie to widoczne na wykresach iż tego dnia liczba odwiedzin będzie najwyższa.

Najpierw jednak przedstawię CTR osiągnięty dla 3 kampanii:

Nazwa kampanii

Kliknięcia

Wyświetlenia

CTR

Sprzęt domowy

458

22 018

2,08%

Wszystko dla kuchni

493

25 825

1,91

Zdrowie i uroda

493

42 936

1,15%

Tak więc czas na ilustrację graficzną:

Wykres przedstawiający liczbę kliknięć:

Jak można zaobserwować liczba ta cały czas wzrastała. Jest co efekt ciągłej ewolucji naszej prezentacji. Średnia wartość kliknięć jaką otrzymaliśmy przez cały okres trwania kampanii to 68,76 kliknięć na dzień.

Wykres pokazujący liczbę wyświetleń

Widać na początku wysoką wartość ilości wyświetleń i potem wyraźny spadek. Jest to efekt odłączenia sieci partnerskiej. Pokazuje to również redukcję wyświetleń które nie dawało efektów.

Wykres pokazujący CTR

Widać jak nasza kampania się rozwijała. Jednakże średni CTR naszej kampani jest dla nas nie zadowalający, gdyż wyniósł tylko 1,56%. Jest to efektem początkowej wyskokiej ilości wyświetleń w stosunku do kliknięć.

Ogólny koszt kampani wyniósł nas 200,31$.

Teraz czas ukazać jaki wpływ to wszystko wywarło na witrynę firmy.

Ogółem wszystkich odwiedziń jakiekie zarejestrowaliśmy podczas kampani to 3213 odwiedzin.

Tu zaperezentuje wykres jak to wyglądały odziedzyny dzięki kampanii AdWords a ogółem wszystkich odwiedzin:

Naszą kampanię przedstawia niebieska linnia. Jak widać kampania stanowi dużą część odwiedzin.

Ze wszystkich nowych odwiedzin 95,75% było dzięki naszje kampanii AdWords.

Średni współczynnik odrzuceń osiągnoł poziom 48,65%. Co nas cieszy, jadnakże uważamy, że jest to jeszcze za dużo. Faktem jest że dla naszej kampani ten współczynnik wyniósł 55,99%

Średni czas spędzony na witrynie to 2 minuty i 33 skundy.Jest to ogólny wynik sumujący naszą kampanie i normalne wejścia.Średni czas spędzenia na witrynie dzięki naszej kampani AdWords to 1 minuta i 14 sekund. To świadczy że jednak ludzie odwiedzający witrynę przeglądali ją dość starannie i przeglądali produkty.

Ważnym elementem dla nas było również zrównoważenie źródła odwiedzin tzn. aby źródło odwiedzin dzięki wyszukiwarką było na poziomie 50% a pozostała połowa dzięki innym elementom.

Tak oto pręzetujemy to na wykresie

A to wykres odwiedziń bardziej szczegółowy. Skąd konkretnie były odwiedziny:

W pierwszym wykresie w dziale wyszukiwarki zawera się google (organic) jaki i google (cpc).

A teraz czas na nasz TOP 4 produktów które miały najwyższy wskaźnik CTR

· Lodówka turystyczna 12,35%

· Grille elektryczna 7,78%

· Patelnia elektryczna 6,55%

· Maszynka do włosów 5,10%

Cóż, to jak na razie tyle jeśli chodzi o podsumowanie. Przed nami jeszcze trochę pracy związanej z konkursem. To na razie na tyle, jeśli chodzi o przygody 3 ambitnych samuraii informatyki. Jednakże to nie koniec wpisów tutaj. Myślę że jeszcze kilka ich będzie. ;)

Do następnego wpisu Medyk

czwartek, 14 maja 2009

Podsumowanie drugiego tygodnia

Przyszedł czas na kolejne podsumowania. Tym razem pod przysłowiową lupę poddaliśmy okres 8 - 14 maj. Jest to drugi tydzień naszej kampanii, który okazał się bardzo "owocny"(ale o tym nieco później).

Na początku posta chciałbym opisać kilka zmian, jakie poczyniła grupa prowadząca kampanię, czyli my:) Postanowiliśmy nie zadowalać się współczynnikiem CTR jaki osiągnęliśmy w poprzednim tygodniu i dążyliśmy do jego zwiększenia (mimo, iż był całkiem przyzwoity). Chcieliśmy również poprawić jakość poszczególnych grup reklamowych, szczególnie tych, gdzie stosunek kliknięć do wyświetleń był najmniejszy(to nie znaczy jednak, że nie dokonywaliśmy zmian wśród grup najlepszych).

Główną modyfikacją, której dokonaliśmy było wprowadzenie nowych odmian reklamy w poszczególnych grupach reklamowych. Celem takiego działania było wychwycenie, które hasła reklamowe generują najlepsze wyniki, które są źle odbierane, które przyciągają największą ilość odwiedzających, a przede wszystkim poprawić jakość całego projektu. Staraliśmy się każdą odmianę reklamy danej grupy odnieść do innego modelu danego produktu. Dokonaliśmy również lekkiej korekty słów kluczowych.

Chciałbym teraz przedstawić to co chyba najistotniejsze, czyli wyniki z tego tygodnia:

  • kliknięcia - 507
  • wyświetlenia - 9678
  • CTR - 5,24%
  • średni CPC - 0,12
  • śr pozycja - 4,1

Samo pobieżne porównanie danych z tego tygodnia, a poprzedniego nasuwa prosty wniosek, a mianowicie, że działania poczynione na rzecz ulepszenia kampanii, powiodły się. Widzimy znaczący wzrost CTR o ponad 3%, zwiększenie liczby kliknięć przy zmniejszonym budżecie dziennym, zmniejszenie wyświetleń (spowodowane to jest lekką modyfikacją słów kluczowych). Średnia pozycja również uległa polepszeniu i spadł średni CPC, co też przekonuje nas, że działania przyniosły pożądany efekt.


Czas teraz na pokazanie tym razem TOP4 produktów w mijającym tygodniu:


  1. lodówki samochodowe - 160 kliknięć(CTR - 18,10%)
  2. maszynki do włosów - 58 kliknięć (CTR - 8,24%)
  3. suszarki - 41 kliknięć (CTR - 11,45%)
  4. grille elektryczne - 36 kliknięć (CTR - 11,36)

To krótkie sprawozdanie z drugiego tygodnia kampanii zostanie rozszerzone w najbliższych dniach o pokazanie poszczególnych raportów, przedstawiających dokładniej wszystkie zależności, szczegółowe wykresy i szereg innych informacji. Zostaną dopisane jeszcze bardziej dokładne informacje dotyczące naszej kampanii w dniach 8 - 14 maj.

Na dzień dzisiejszy to tyle:)Zapraszam serdecznie do następnego posta, który jak zaznaczyłem, ukarze się już niebawem!!


!!Zapraszamy!!


Member of Eldom's campaign


czwartek, 7 maja 2009

Kilka nowinek oraz raport 1 - 7 maj

Witam Was!

Już ponad tydzień trwa nasza kampania reklamowa dla Eldom'u. Jednak pierwszych 2-3dni nie można zaliczyć niestety do "prawdziwej kampanii" gdyż był to jeden wielki chaos: jedna kampania w niej jedna grupa reklam, a w niej dziesiątki słów kluczowych i 1 reklama. Do tego źle ustawiona sieć partnerska i w rezultacie mieliśmy dziesiątki tysięcy wyświetleń i kilkadziesiąt kliknięć. CTR to właściwie nie istniał.

Piątek 1 maja był tak na prawdę pierwszym dniem, gdy nasza ekipa była przygotowana na nadchodzące wyświetlenia i oczekiwane kliknięcia. Weekend już wcześniej podsumowaliśmy teraz czas na podsumowanie z przedziału 1 - 7 maj. Są to dane na obecna chwile które pod koniec dzisiejszego dnia reklamowego (kończącego się o 24 dla czasu GMT-8) powinny wyglądać nieco lepiej.

A oto i nasza kampania w liczbach (przypominam - zakres czasowy 1-7 maj):
  • wyświetlenia - 21 525
  • kliknięcia - 442
  • CTR - 2,08%
  • Śr. CPC - $0.16
  • Średnia pozycja - 4,39
Jeżeli chodzi o jakieś wykresy i inne dane z samego Analitics'a to pojawią się za kilka dni gdyż większość danych jest uzupełniana po 1-2dniach.

Należało by też wspomnieć co sie przez te parę dni od poniedziałku zmieniło poza tym o czym pisałem ostatnio:

Wyłączyliśmy całkowicie sieć partnerską, gdyż nawet konkretne serwisy nie dawały nam kliknięć (no w sumie było ich 7 na około 4 000 wyświetleń). Od razu zauważyliśmy wzrost CTR.

Dalej zmieniamy teksty reklam. Próbujemy używać składni {KeyWord}, która umieszczona na próbę w jednej z grup reklamowych dała mały (ale zawsze) efekt. Do tego wyłączyliśmy kilka naszym zdaniem nie potrzebnych słów kluczowych, które poza wyświetleniami nic nie dawały.

No i najważniejsza zmiana: zmieniony budżet z $10 na $9 dolarów dziennie i zmniejszenie CPC (dla niemal wszystkich słów kluczowych) z $0.20 do $0.15. I tu pojawiły się plusy i minusy. Mianowicie w 2/3 kampanii odnotowaliśmy zmniejszenie ogólnego kosztu dla podobnej liczby kliknięć i po raz pierwszy nie przekroczyliśmy dziennego budżetu (a zwykle już około 12 czyli po 3 godzinach! budżet był na wyczerpaniu). Ale dla jednej kampanii ilość wyświetleń trochę wzrosła, a ilość kliknięć niemal 2 krotnie spadła. I teraz z tym walczymy modyfikując reklamy i słowa kluczowe oraz podnosząc CPC dla 2 grup z tej kampanii na $0.18. Mamy nadzieje, że to poskutkuje.

Na koniec podam dla ciekawostki TOP3 produktów w mijającym tyg:
  1. Lodówki turystyczne - 107 kliknięć (7,28% CTR)
  2. Maszynki do włosów - 66 kliknięć (6.20% CTR)
  3. Grille elektryczne - 49 kliknięć (5,60% CTR)
Do następnego posta!

Mark the Chief

poniedziałek, 4 maja 2009

Podsumowanie Majowego Weekendu

Witam!

Przed weekendem postanowiliśmy pozostawić nasze kampanie na te 3 dni bez większej ingerencji, aby przekonać się jak sie spisują i potem ocenić co należy zmienić.

Weekend już za nami, a więc czas na jakieś wnioski :) A oto one:

  • słowa kluczowe - z naszej analizy wynika, że większość słów kluczowych dobraliśmy dobrze, aczkolwiek kilka na pewno zmodyfikujemy aby wszystko usprawnić. Jednakże ogólna ocena tego zagadnienia jest jak najbardziej na plus, gdyż słowa kluczowe generowały wyświetlenia i pasowały do reklamy i strony docelowej.
  • grupy reklam - to również okazało się dobrym elementem naszych 3 kampanii (które powstały z podziały artykułów Eldom'u na 3 grupy, które to są zdefiniowane na samej stronie firmy). Grupy te odzwierciedlają konkretne rodzaje produktów jak na przykład lodówki (które okazały się ogromnym hitem, gdyż generują najwięcej wyświetleń, a i CTR jest bardzo wysoki bo około 8%) czy parowary przez co trafiamy przeważnie do ludzi którzy właśnie tego szukają.
  • reklamy - ten element wypadł szczerze powiedziawszy dość średnio, gdyż poza kilkoma hitami generującymi wysoki CTR było spoko nie klikanych. Nad tym elementem stanowczo trzeba popracować. Chcemy dodać po kilka odmian reklam do każdej grupy i oceniać ich skuteczność.
  • docelowy URL - tu jest podobnie jak z reklamami. Mianowicie wydaje nam się, że gdy dana reklama odwołuje się do strony na której jest kilka towarów (na przykład 3 lokówki), a nie jeden konkrenty, to współczynnik odrzuceń jest większy, zatem dobrym rozwiązaniem wydaje się podczas tworzenia nowych reklam w każdej wybierać inną stronę docelową tzn. z różnymi produktami tej samej grupy.
  • miejsca docelowe - tu polegliśmy na całej linii niestety. Strony które wybraliśmy były w większości porównywarkami cen lub sklepami internetowymi. Ilość wyświetleń była dość spora ale fakt, że nikt nie klikał naszych reklam mówi sam za siebie. Teraz myślimy nad ustawieniem serwisów o konkretnej tematyce jak na przykład stona o gotowaniu dla reklam kuchennego AGD.
  • budżet kampanii oraz CPC - tutaj udało nam się chyba dość trafnie podzielić nasze $10 dziennego budżetu na 3 kampanie. Każda generuje porównywalną ilość kliknięć (dziennie po 50-60 kliknięć ogółem), a i CTR jest jak na początek nie najgorsze (1,58% ogółem dla całego weekendu). Zastanawialiśmy się nad zmniejszeniem CPC aby umożliwić większą ilość kliknięć, ale doszliśmy do wniosku, że w obecnym układzie, gdzie w większości jest ustawiony na $0.20, a średni CPC to $0,17, reklamy są wyświetlane na czołowych pozycjach (co bardzo wpływa na CTR) pozostawimy CPC takim jakim jest.
  • średni czas spędzony na stronie i współczynnik odrzuceń - są to dla nas najważniejsze wskaźniki gdyż decydują o pomyślności naszej kampanii, ponieważ Eldom nie prowadzi sprzedaży online więc naszym celem jest zaznajomienie jak największej liczby osób z produktami tej firmy. Średni czas to około 1:30 w porównaniu z średnią witryny (2:30) jest jak na początek dobrym wynikiem tym bardziej, że użytkownik trafia bezpośrednio do żądanej strony. Co do współczynnika odrzuceń to mamy nadzieję, że nowe reklamy pomogą obniżyć obecne 43% (jest to mniej więcej tyle samo ile średnia dla całej witryny) do jak najmniejszej wartości.
Dodam jeszcze, że przy przeglądaniu raportów o skuteczności słów kluczowych mile się zaskoczyliśmy gdyż kilka produktów powoduje wyświetlanie reklam na "żółtym polu".

Tak więc przed nami optymalizacja kampanii :) Jest sporo pracy ale liczymy, że efekt będzie tego wart - firma Eldom będzie zadowolona, a my poznamy jak najwięcej tajników AdWords, który okazuje się coraz ciekawszym narzędziem.

Do następnego wpisu :)

Mark the Chief