niedziela, 24 maja 2009

Podsumowanie całości

Podsumowanie kampanii

W końcu nastąpił moment podsumowania całości kampanii. Teraz możemy przyjrzeć się całości i wynikom kampanii. Na początku chciałbym napisać iż od ostatniego czasu nie nastąpiło wiele zmian. Główną czynnością jaką się zajmowaliśmy było balansowanie stawkami CPC dla poszczególnych słów kluczowych. Zgodnie z naszym planem dążyliśmy do zakończenia kampanii w poniedziałek. Wykorzystaliśmy tego dnie ostatnie środki jakie posiadaliśmy na koncie. Będzie to widoczne na wykresach iż tego dnia liczba odwiedzin będzie najwyższa.

Najpierw jednak przedstawię CTR osiągnięty dla 3 kampanii:

Nazwa kampanii

Kliknięcia

Wyświetlenia

CTR

Sprzęt domowy

458

22 018

2,08%

Wszystko dla kuchni

493

25 825

1,91

Zdrowie i uroda

493

42 936

1,15%

Tak więc czas na ilustrację graficzną:

Wykres przedstawiający liczbę kliknięć:

Jak można zaobserwować liczba ta cały czas wzrastała. Jest co efekt ciągłej ewolucji naszej prezentacji. Średnia wartość kliknięć jaką otrzymaliśmy przez cały okres trwania kampanii to 68,76 kliknięć na dzień.

Wykres pokazujący liczbę wyświetleń

Widać na początku wysoką wartość ilości wyświetleń i potem wyraźny spadek. Jest to efekt odłączenia sieci partnerskiej. Pokazuje to również redukcję wyświetleń które nie dawało efektów.

Wykres pokazujący CTR

Widać jak nasza kampania się rozwijała. Jednakże średni CTR naszej kampani jest dla nas nie zadowalający, gdyż wyniósł tylko 1,56%. Jest to efektem początkowej wyskokiej ilości wyświetleń w stosunku do kliknięć.

Ogólny koszt kampani wyniósł nas 200,31$.

Teraz czas ukazać jaki wpływ to wszystko wywarło na witrynę firmy.

Ogółem wszystkich odwiedziń jakiekie zarejestrowaliśmy podczas kampani to 3213 odwiedzin.

Tu zaperezentuje wykres jak to wyglądały odziedzyny dzięki kampanii AdWords a ogółem wszystkich odwiedzin:

Naszą kampanię przedstawia niebieska linnia. Jak widać kampania stanowi dużą część odwiedzin.

Ze wszystkich nowych odwiedzin 95,75% było dzięki naszje kampanii AdWords.

Średni współczynnik odrzuceń osiągnoł poziom 48,65%. Co nas cieszy, jadnakże uważamy, że jest to jeszcze za dużo. Faktem jest że dla naszej kampani ten współczynnik wyniósł 55,99%

Średni czas spędzony na witrynie to 2 minuty i 33 skundy.Jest to ogólny wynik sumujący naszą kampanie i normalne wejścia.Średni czas spędzenia na witrynie dzięki naszej kampani AdWords to 1 minuta i 14 sekund. To świadczy że jednak ludzie odwiedzający witrynę przeglądali ją dość starannie i przeglądali produkty.

Ważnym elementem dla nas było również zrównoważenie źródła odwiedzin tzn. aby źródło odwiedzin dzięki wyszukiwarką było na poziomie 50% a pozostała połowa dzięki innym elementom.

Tak oto pręzetujemy to na wykresie

A to wykres odwiedziń bardziej szczegółowy. Skąd konkretnie były odwiedziny:

W pierwszym wykresie w dziale wyszukiwarki zawera się google (organic) jaki i google (cpc).

A teraz czas na nasz TOP 4 produktów które miały najwyższy wskaźnik CTR

· Lodówka turystyczna 12,35%

· Grille elektryczna 7,78%

· Patelnia elektryczna 6,55%

· Maszynka do włosów 5,10%

Cóż, to jak na razie tyle jeśli chodzi o podsumowanie. Przed nami jeszcze trochę pracy związanej z konkursem. To na razie na tyle, jeśli chodzi o przygody 3 ambitnych samuraii informatyki. Jednakże to nie koniec wpisów tutaj. Myślę że jeszcze kilka ich będzie. ;)

Do następnego wpisu Medyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz