czwartek, 14 maja 2009

Podsumowanie drugiego tygodnia

Przyszedł czas na kolejne podsumowania. Tym razem pod przysłowiową lupę poddaliśmy okres 8 - 14 maj. Jest to drugi tydzień naszej kampanii, który okazał się bardzo "owocny"(ale o tym nieco później).

Na początku posta chciałbym opisać kilka zmian, jakie poczyniła grupa prowadząca kampanię, czyli my:) Postanowiliśmy nie zadowalać się współczynnikiem CTR jaki osiągnęliśmy w poprzednim tygodniu i dążyliśmy do jego zwiększenia (mimo, iż był całkiem przyzwoity). Chcieliśmy również poprawić jakość poszczególnych grup reklamowych, szczególnie tych, gdzie stosunek kliknięć do wyświetleń był najmniejszy(to nie znaczy jednak, że nie dokonywaliśmy zmian wśród grup najlepszych).

Główną modyfikacją, której dokonaliśmy było wprowadzenie nowych odmian reklamy w poszczególnych grupach reklamowych. Celem takiego działania było wychwycenie, które hasła reklamowe generują najlepsze wyniki, które są źle odbierane, które przyciągają największą ilość odwiedzających, a przede wszystkim poprawić jakość całego projektu. Staraliśmy się każdą odmianę reklamy danej grupy odnieść do innego modelu danego produktu. Dokonaliśmy również lekkiej korekty słów kluczowych.

Chciałbym teraz przedstawić to co chyba najistotniejsze, czyli wyniki z tego tygodnia:

  • kliknięcia - 507
  • wyświetlenia - 9678
  • CTR - 5,24%
  • średni CPC - 0,12
  • śr pozycja - 4,1

Samo pobieżne porównanie danych z tego tygodnia, a poprzedniego nasuwa prosty wniosek, a mianowicie, że działania poczynione na rzecz ulepszenia kampanii, powiodły się. Widzimy znaczący wzrost CTR o ponad 3%, zwiększenie liczby kliknięć przy zmniejszonym budżecie dziennym, zmniejszenie wyświetleń (spowodowane to jest lekką modyfikacją słów kluczowych). Średnia pozycja również uległa polepszeniu i spadł średni CPC, co też przekonuje nas, że działania przyniosły pożądany efekt.


Czas teraz na pokazanie tym razem TOP4 produktów w mijającym tygodniu:


  1. lodówki samochodowe - 160 kliknięć(CTR - 18,10%)
  2. maszynki do włosów - 58 kliknięć (CTR - 8,24%)
  3. suszarki - 41 kliknięć (CTR - 11,45%)
  4. grille elektryczne - 36 kliknięć (CTR - 11,36)

To krótkie sprawozdanie z drugiego tygodnia kampanii zostanie rozszerzone w najbliższych dniach o pokazanie poszczególnych raportów, przedstawiających dokładniej wszystkie zależności, szczegółowe wykresy i szereg innych informacji. Zostaną dopisane jeszcze bardziej dokładne informacje dotyczące naszej kampanii w dniach 8 - 14 maj.

Na dzień dzisiejszy to tyle:)Zapraszam serdecznie do następnego posta, który jak zaznaczyłem, ukarze się już niebawem!!


!!Zapraszamy!!


Member of Eldom's campaign


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz