poniedziałek, 4 maja 2009

Podsumowanie Majowego Weekendu

Witam!

Przed weekendem postanowiliśmy pozostawić nasze kampanie na te 3 dni bez większej ingerencji, aby przekonać się jak sie spisują i potem ocenić co należy zmienić.

Weekend już za nami, a więc czas na jakieś wnioski :) A oto one:

  • słowa kluczowe - z naszej analizy wynika, że większość słów kluczowych dobraliśmy dobrze, aczkolwiek kilka na pewno zmodyfikujemy aby wszystko usprawnić. Jednakże ogólna ocena tego zagadnienia jest jak najbardziej na plus, gdyż słowa kluczowe generowały wyświetlenia i pasowały do reklamy i strony docelowej.
  • grupy reklam - to również okazało się dobrym elementem naszych 3 kampanii (które powstały z podziały artykułów Eldom'u na 3 grupy, które to są zdefiniowane na samej stronie firmy). Grupy te odzwierciedlają konkretne rodzaje produktów jak na przykład lodówki (które okazały się ogromnym hitem, gdyż generują najwięcej wyświetleń, a i CTR jest bardzo wysoki bo około 8%) czy parowary przez co trafiamy przeważnie do ludzi którzy właśnie tego szukają.
  • reklamy - ten element wypadł szczerze powiedziawszy dość średnio, gdyż poza kilkoma hitami generującymi wysoki CTR było spoko nie klikanych. Nad tym elementem stanowczo trzeba popracować. Chcemy dodać po kilka odmian reklam do każdej grupy i oceniać ich skuteczność.
  • docelowy URL - tu jest podobnie jak z reklamami. Mianowicie wydaje nam się, że gdy dana reklama odwołuje się do strony na której jest kilka towarów (na przykład 3 lokówki), a nie jeden konkrenty, to współczynnik odrzuceń jest większy, zatem dobrym rozwiązaniem wydaje się podczas tworzenia nowych reklam w każdej wybierać inną stronę docelową tzn. z różnymi produktami tej samej grupy.
  • miejsca docelowe - tu polegliśmy na całej linii niestety. Strony które wybraliśmy były w większości porównywarkami cen lub sklepami internetowymi. Ilość wyświetleń była dość spora ale fakt, że nikt nie klikał naszych reklam mówi sam za siebie. Teraz myślimy nad ustawieniem serwisów o konkretnej tematyce jak na przykład stona o gotowaniu dla reklam kuchennego AGD.
  • budżet kampanii oraz CPC - tutaj udało nam się chyba dość trafnie podzielić nasze $10 dziennego budżetu na 3 kampanie. Każda generuje porównywalną ilość kliknięć (dziennie po 50-60 kliknięć ogółem), a i CTR jest jak na początek nie najgorsze (1,58% ogółem dla całego weekendu). Zastanawialiśmy się nad zmniejszeniem CPC aby umożliwić większą ilość kliknięć, ale doszliśmy do wniosku, że w obecnym układzie, gdzie w większości jest ustawiony na $0.20, a średni CPC to $0,17, reklamy są wyświetlane na czołowych pozycjach (co bardzo wpływa na CTR) pozostawimy CPC takim jakim jest.
  • średni czas spędzony na stronie i współczynnik odrzuceń - są to dla nas najważniejsze wskaźniki gdyż decydują o pomyślności naszej kampanii, ponieważ Eldom nie prowadzi sprzedaży online więc naszym celem jest zaznajomienie jak największej liczby osób z produktami tej firmy. Średni czas to około 1:30 w porównaniu z średnią witryny (2:30) jest jak na początek dobrym wynikiem tym bardziej, że użytkownik trafia bezpośrednio do żądanej strony. Co do współczynnika odrzuceń to mamy nadzieję, że nowe reklamy pomogą obniżyć obecne 43% (jest to mniej więcej tyle samo ile średnia dla całej witryny) do jak najmniejszej wartości.
Dodam jeszcze, że przy przeglądaniu raportów o skuteczności słów kluczowych mile się zaskoczyliśmy gdyż kilka produktów powoduje wyświetlanie reklam na "żółtym polu".

Tak więc przed nami optymalizacja kampanii :) Jest sporo pracy ale liczymy, że efekt będzie tego wart - firma Eldom będzie zadowolona, a my poznamy jak najwięcej tajników AdWords, który okazuje się coraz ciekawszym narzędziem.

Do następnego wpisu :)

Mark the Chief

1 komentarz:

  1. Powodzenia Kochanie w projekcie,reszcie zespołu również :)

    OdpowiedzUsuń