Już ponad tydzień trwa nasza kampania reklamowa dla Eldom'u. Jednak pierwszych 2-3dni nie można zaliczyć niestety do "prawdziwej kampanii" gdyż był to jeden wielki chaos: jedna kampania w niej jedna grupa reklam, a w niej dziesiątki słów kluczowych i 1 reklama. Do tego źle ustawiona sieć partnerska i w rezultacie mieliśmy dziesiątki tysięcy wyświetleń i kilkadziesiąt kliknięć. CTR to właściwie nie istniał.
Piątek 1 maja był tak na prawdę pierwszym dniem, gdy nasza ekipa była przygotowana na nadchodzące wyświetlenia i oczekiwane kliknięcia. Weekend już wcześniej podsumowaliśmy teraz czas na podsumowanie z przedziału 1 - 7 maj. Są to dane na obecna chwile które pod koniec dzisiejszego dnia reklamowego (kończącego się o 24 dla czasu GMT-8) powinny wyglądać nieco lepiej.
A oto i nasza kampania w liczbach (przypominam - zakres czasowy 1-7 maj):
- wyświetlenia - 21 525
- kliknięcia - 442
- CTR - 2,08%
- Śr. CPC - $0.16
- Średnia pozycja - 4,39
Jeżeli chodzi o jakieś wykresy i inne dane z samego Analitics'a to pojawią się za kilka dni gdyż większość danych jest uzupełniana po 1-2dniach.
Należało by też wspomnieć co sie przez te parę dni od poniedziałku zmieniło poza tym o czym pisałem ostatnio:
Wyłączyliśmy całkowicie sieć partnerską, gdyż nawet konkretne serwisy nie dawały nam kliknięć (no w sumie było ich 7 na około 4 000 wyświetleń). Od razu zauważyliśmy wzrost CTR.
Dalej zmieniamy teksty reklam. Próbujemy używać składni {KeyWord}, która umieszczona na próbę w jednej z grup reklamowych dała mały (ale zawsze) efekt. Do tego wyłączyliśmy kilka naszym zdaniem nie potrzebnych słów kluczowych, które poza wyświetleniami nic nie dawały.
No i najważniejsza zmiana: zmieniony budżet z $10 na $9 dolarów dziennie i zmniejszenie CPC (dla niemal wszystkich słów kluczowych) z $0.20 do $0.15. I tu pojawiły się plusy i minusy. Mianowicie w 2/3 kampanii odnotowaliśmy zmniejszenie ogólnego kosztu dla podobnej liczby kliknięć i po raz pierwszy nie przekroczyliśmy dziennego budżetu (a zwykle już około 12 czyli po 3 godzinach! budżet był na wyczerpaniu). Ale dla jednej kampanii ilość wyświetleń trochę wzrosła, a ilość kliknięć niemal 2 krotnie spadła. I teraz z tym walczymy modyfikując reklamy i słowa kluczowe oraz podnosząc CPC dla 2 grup z tej kampanii na $0.18. Mamy nadzieje, że to poskutkuje.
Na koniec podam dla ciekawostki TOP3 produktów w mijającym tyg:
- Lodówki turystyczne - 107 kliknięć (7,28% CTR)
- Maszynki do włosów - 66 kliknięć (6.20% CTR)
- Grille elektryczne - 49 kliknięć (5,60% CTR)
Do następnego posta!
Mark the Chief
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz